Klanttevredenheid maatgevend voor Excellent Dealer Award Autotechniek Raalte blijft excelleren in kwaliteit en service

Voor het tweede achtereenvolgende jaar ontving Autotechniek Raalte de Excellent Dealer Award van Volvo Cars Nederland. Klanttevredenheid staat bij alle Volvo-dealers zeer hoog in het vaandel, maar dealers die volgens hun klanten excelleren in service en kwaliteit, worden beloond met deze prestigieuze onderscheiding.

”Deze onderscheiding bewijst dat het bij Autotechniek Raalte met de service en de klanttevredenheid prima is gesteld”, stelt Winfred Schulten, directeur van Autotechniek Raalte BV. ”Maar echt álles moet kloppen, het gaat om het totaalplaatje. Het feit dat we de Volvo Excellent Dealer Award voor de tweede achtereenvolgende keer in ontvangst mochten nemen, geeft wel aan dat dat bij ons helemaal in orde is. Dit is een prachtige blijk van waardering van Volvo Cars Nederland.” Winfred nam de award in ontvangst samen met Peter Nieuwenhuijse, directeur van de Nieuwenhuijse groep, waar Autotechniek Raalte deel van uitmaakt. Winfred kreeg de onderscheiding aangeboden uit handen van Peter Bleumer en Yuri Prummel van Volvo Cars Nederland. Gerard Schulten, grondlegger van het familiebedrijf, was ook één van de trotse aanwezigen bij de prijsuitreiking.

Meetpunten
De dealers die aan het Volvo Excellent Dealer Programma meedoen, worden beoordeeld op tien punten. Dat zijn er twee in de categorie Sales, twee in de categorie Service en maar liefst zes in de categorie Klanttevredenheid. Daarbij wordt onder meer onderzocht hoe tevreden klanten in het algemeen over hun dealer zijn, of klanten ook worden gebeld na aflevering van een auto en of de toelichting op de uitgevoerde werkzaamheden na een werkplaatsbezoek voldoende en duidelijk was.

”Elk contact dat de klant met ons heeft, is essentieel voor een uitstekende Volvo-ervaring. Van een bezoek aan onze website tot een verkoopgesprek of werkplaatsbezoek - altijd en overal moeten onze dienstverlening en aandacht voldoen aan de verwachtingen van de klant. En als het even kan, moeten ze die ook overtreffen”, vertelt Schulten. ”Je hebt tevreden klanten nodig om als dealer succesvol te opereren. We hebben een goed team, dat begrijpt wat belangrijk is voor tevreden klanten. We weten hoe belangrijk persoonlijke aandacht voor Volvo-rijders is en doen er in 2016 weer alles aan om opnieuw een Excellent Dealer Award in de wacht te slepen.”