Forbes magazine schaart BNI Flevoland en Veluwe onder meest succesvolle ondernemersnetwerken

28% omzetgroei bij BNI Nederland en Vlaanderen door aanbevelingsmarketing

De omzetresultaten van BNI geven aan dat aanbevelingsmarketing voor ondernemers in Flevoland en de Veluwe zeer succesvol is. Ook de top drie notering in het overzicht van Forbes, voor de meest succesvolle ondernemersnetwerken, laat dit succes zien. I

In 2016 schreven de bij BNI Flevoland en Veluwe aangesloten ondernemers ruim 9224 aanbevelingen uit, hetgeen resulteerde in een totaalomzet van ruim € 17.395.770,-. Wekelijks komen in Nederland en Vlaanderen totaal zo’n 5500 ondernemers in een van de 196 BNI groepen bijeen, om hun netwerk open te stellen voor medeleden. De 219 bij BNI Flevoland en Veluwe aangesloten lokale ondernemers vergroten zo hun omzet en worden, mede door de BNI-trainingen, ook betere ondernemers. De jaarlijkse groei van de cijfers van BNI bevestigt dat aanbevelingsmarketing loont.


Dave van Klingeren, directeur BNI Flevoland en Veluwe: “Dat we als BNI genoemd worden in de top 3 van beste netwerken om je als MKB-ondernemer bij aan te sluiten is voor ons het harde bewijs dat aanbevelingsmarketing werkt. Wij ervaren het nut van deze vorm van netwerken al een tijdje en zien dit succes weerspiegeld in de groeiende resultaten. Een top drie notering door zo’n wereldwijd erkend magazine is voor ons wel de pluim op ons werk.”

Mond-tot-mond reclame
Doel van BNI (Business Network International) is om de aangesloten leden te helpen meer omzet te verkrijgen. Met een gestructureerd, positief en professioneel marketingprogramma helpt BNI de aangesloten ondernemers om duurzame relaties aan te gaan met andere ondernemers in de regio. BNI is een professionele, internationale netwerkorganisatie die gebaseerd is op mond-tot-mondreclame. In de wekelijkse bijeenkomsten presenteren de ondernemers zich steeds binnen een minuut. “BNI Flevoland en Veluwe is een bijzonder regionaal gerichte netwerkorganisatie. Al zie je ook dat er bij BNI-leden door heel Nederland – ja, zelfs over de grens – gemakkelijk zaken met elkaar wordt gedaan. Door de wekelijkse bijeenkomsten en de presentaties wordt een vertrouwensband opgebouwd die het ondernemers makkelijker maakt om hun netwerk open te stellen voor hun medeleden. Ook internationaal,” legt Van Klingeren uit. “En het werkt cumulatief: hoe meer BNI-leden in een groep, hoe groter het netwerk en hoe beter de cijfers. Naast de wekelijkse bijeenkomsten trainen we de ondernemers ook op het vlak van beter ondernemerschap”.


De rode loper
De grootste succesfactor is het vertrouwen dat de leden in elkaar hebben. “Dat vertrouwen wordt opgebouwd door je te houden aan een aantal ‘spelregels’, zoals aanwezigheid, het plannen van 1op1 afspraken, het volgen van trainingen en het actief op zoek gaan naar ingangen in je eigen netwerk voor je medeleden. De leden leggen als het ware de rode loper uit naar hun netwerk. Ons wereldwijde motto is ‘Geven loont!’ en de cijfers laten zien dat deze manier van netwerken werkt”, aldus Van Klingeren. In Nederland en Vlaanderen leverde deze manier van netwerken in 2016 het aanzienlijke bedrag van € 225.133.322 aan gezamenlijk behaalde omzet op.


Over BNI
BNI (Business Network International) is een mondiale en professionele netwerkorganisatie die in 1985 is opgericht. Lokale professionele zakenmensen verenigen zich in chapters (afdelingen) die wekelijks volgens een vaste agenda bijeenkomen. Het doel is het genereren van meer omzet voor elkaar door het openstellen van elkaars netwerk. De missie van BNI is om?leden te helpen hun omzet te verhogen?door middel van een gestructureerd en professioneel programma op basis van persoonlijke aanbevelingen. De filosofie van BNI is ‘geven loont’. Er zijn wereldwijd meer dan 7.800 BNI chapters met in totaal 210.000 leden. Eind 2016 telden Nederland en Vlaanderen 196 chapters met 5341 leden.


BNI Flevoland en Veluwe heeft chapters in de plaatsen Almere, De Klomp, Ede, Emmeloord, Harderwijk, Lunteren, Nijkerk, Putten en Voorthuizen.