Vrouwen juist van harte welkom bij Only for Men

Charmeoffensief herenkledingwinkel zet vrouwen in het zonnetje

Gisteren maakte Only for Men bekend dat hun vijftien winkels vanaf 6 maart alleen nog maar toegankelijk zouden zijn voor mannen. Dit leidde direct tot veel ophef en aandacht in de media. Vandaag blijkt het een campagnestunt te zijn om juist de vele vrouwen te laten zien hoezeer Only for Men hen waardeert.

Hoewel mannen op speciale momenten graag onder elkaar zijn, nemen ze hun vrouwen en vriendinnen juist vaak mee als er kleding gekocht moet worden. Only for Men ziet de partners van hun klanten graag meekomen naar hun winkels en bedacht daarom een speciaal charmeoffensief voor hen.

Onderscheidend en gedurfd
Only for Men organiseert regelmatig leuke events voor de vrouwen en vriendinnen van hun klanten. Een goed voorbeeld is het jaarlijkse ’We Love Women’ event. Maar de modeketen wilde meer doen en ontwikkelde een speciale vrouwenactie, in samenwerking met lingeriemerk After Eden.

Alleen een charmeoffensief vond Only for Men echter niet bijzonder genoeg. Mede-eigenaar Arthur Feenstra: “Onze marketingafdeling bedacht samen met ons reclamebureau een gewaagde campagne om voorafgaand aan deze actie de man-vrouwverhoudingen superscherp te zetten.” Zo maakte boegbeeld Hans Kraay jr. op de radio en in een online video bekend dat Only for Men vanaf 6 maart ‘100% Men Only’ zou worden en dus geen vrouwen meer toe zou laten in de winkels. De telefoon stond direct roodgloeiend en de mailboxen puilden uit.

Vrouwen juist onmisbaar
Met de ‘100% Men Only’ stunt heeft Only for Men bloot willen leggen hoe belangrijk vrouwen juist zijn in het koopproces van herenmode. Arthur Feenstra: “Wij doen vrijwel alles om het de Mannen van Nederland naar hun zin te maken. Als het écht zo zou zijn dat onze klanten zonder vrouwen zouden willen winkelen, hadden we daar zeker naar gekeken. Maar: dat willen ze helemaal niet. En wij ook niet! Onze klanten komen juist heel graag met hun vrouwen en vriendinnen naar onze winkels. Ze zien het als een uitje en de mening van de dames wordt erg op prijs gesteld.” Ook in commercieel opzicht ziet Only for Men de waarde van de vrouwelijke bezoekers: uit het onderzoek, onder de mannelijke bevolking van Nederland, bleek juist dat de mannen het liefste hun partner meenemen om te winkelen (61%).

Actie met lingeriemerk After Eden
Vanaf vrijdag 3 maart ontvangen de vrouwen van de mannen een After Eden cheque van € 35,- bij een besteding vanaf € 250,- in de winkels van Only for Men. De actie loopt zolang de voorraad van de cheques trekt. Arthur Feenstra: “We zouden Only for Men niet zijn als het mes niet aan twee kanten zou snijden.”