Inschrijving Dutch Search Awards 2017 geopend

Uitreiking awards op 23 november in B.Amsterdam

De inschrijving voor de tweede editie van de Dutch Search Awards is vandaag geopend. Marketingbureaus, merken en professionals kunnen tot en met 30 september hun beste case(s) op het gebied van search marketing insturen.

Daarmee maken ze kans om in de voetsporen te treden van eerdere winnaars als Wehkamp, Blue Mango en iProspect. Na beoordeling maakt de vakjury op 30 oktober de shortlist met genomineerden bekend. Naast de bestaande categorieën, zijn Beste Brandingcampagne, Beste Videocampagne, Beste Bing-campagne, Beste Displaycampagne en Beste Socialadvertising-campagne dit jaar nieuw. De uitreiking van de prestigieuze Dutch Search Awards vindt op donderdag 23 november plaats in B.Amsterdam. Behalve erkenning en een award, krijgen winnaars tevens een plek tijdens de Search Marketing Masterclass in 2018.

Meer informatie: www.dutchsearchawards.nl


Kansmaken
Na het succes van de eerste editie in 2016, heeft de organisatie van de Dutch Search Awards nog een aantal categorieën toegevoegd. Dit jaar kunnen cases worden ingezonden voor 18 awards die verdeeld zijn over de hoofdcategorieën ‘Branche’, ‘Campagne’ en ‘Tools & Software’. Iedere inzender van een case dingt automatisch mee naar de awards voor Beste agency, Beste in-house team of Beste consultant; één van de belangrijkste erkenningen in de search-industrie. Bureaus, merken en professionals kunnen hun beste case(s) als PDF insturen via de site. Deelnemers moeten in ieder geval in Nederland gevestigd zijn en de campagne op de Nederlandse markt gericht zijn. De jury beoordeelt o.a. op kennis en expertise, eigen (creatieve) inbreng, de gemaakte analyse en de tools die hiervoor zijn ingezet.

Inschrijven kan via: www.dutchsearchawards.nl/inzenden

Stemmen
Ook het publiek krijgt dit jaar een stem. Het oordeel voor de awards in de categorie ‘Tools & Software’ wordt namelijk voor de helft gebaseerd op het juryoordeel en voor de helft op publieksstemmen. Vanaf 30 oktober kan men via de website van de Dutch Search Awards stemmen op de genomineerde tools en software.

Uitreiking
De feestelijke uitreiking vindt 23 november plaats bij B. Amsterdam. Deze dynamische setting vormt net als vorig jaar het decor voor het enige officiële betoon van erkenning en waardering binnen het Nederlandse search-landschap. Naast de uitreiking van de felbegeerde awards delen vooraanstaande ‘thought leaders’ hun visie op actuele ontwikkelingen binnen de search-industrie. Het definitieve programma, de sprekers en de jury worden later bekendgemaakt. De earlybird-tickets (30% korting) voor de Dutch Search Awards gaan vanaf vrijdag 30 juni in de verkoop via de website.

Bing is wederom hoofdsponsor van de Dutch Search Awards in 2017. Het initiatief wordt daarnaast mede mogelijk gemaakt door o.a. IAB, AdCalls, Swydo en SQIQ.