Drukbezochte inspiratiemiddag bij Het Nieuwe Web.

Maikel Rondon (directeur)

’Elk bedrijf moet worden geleid als een ICT-bedrijf’

Iedere ondernemer voelt dat de wereld om zijn bedrijf heen verandert! Niet alleen duikelen nieuwe technische ontwikkelingen over elkaar heen, maar je klant verandert. En collega’s lijken soms een ander beeld van de wereld te hebben. Techniek is steeds belangrijker. Hoe ga je hier mee om en wat is goed voor jouw business? Hoe voorkom je dat je de boot mist? Of hoe maak je een enorme inhaalslag? Het Edese internetbureau Het Nieuwe Web helpt je om jouw online succes te realiseren.

Tekst en Foto’s: Macro Diepeveen

De afgelopen jaren is er een behoorlijke kaalslag geweest in verschillende branches. Iedereen kent wel de verhalen van collega-bedrijven die het niet hebben gehaald. Denk aan bekende retailers als Blokker en V&D, maar ook in andere branches zijn faillissementen aan de orde van de dag. Vaak is het te laat inspelen op nieuwe ontwikkelingen een belangrijke oorzaak: Het Nieuwe Web helpt ondernemers om online succesvol te zijn en mee te bewegen in soms roerige tijden

Fans
’Wij zijn leveranciers van techniek’, zegt directeur Maikel Rondon, die zijn sporen verdiende als directeur bij verschillende online en offline retailers. ’Wat ooit begon met het maken van websites, ontwikkelde zich al snel in het automatiseren van bedrijfsprocessen. En waar voorheen procesoptimalisatie en dus kostenbesparing belangrijk was, zie je dat omzetverlies via het online kanaal een punt van zorg is voor veel bedrijven. Waar je voorheen een foldertje verstuurde, is het social-kanaal in toenemende mate een belangrijk marketing instrument.’
Maar ook daar wordt techniek steeds belangrijker. ’Sterker, zonder het technische aspect is het online aanwezig zijn onmogelijk, en dat ga je weer voelen in de omzet. Want misschien zijn je klanten (nog) geen online bestellers, zij bevinden zich wel online waar concurrenten zich ook bevinden. En zo kan ineens een onbekende Chinese leverancier een grote concurrent worden, zodra hij via AliExpress zijn producten gaat vermarkten. Naast techniek leveren voor bedrijfsprocessen vinden klanten ons ook vaker voor Online Succes: het optimaliseren van marketing en sales. Dat is feitelijk het nieuwe web.’

Innovatie
’Want tegenover het verbleken en vervagen van de oude economie staat het ongekende succes van innoverende giganten als Google, Booking.com, Amazon en Coolblue. Het lijkt bijna wel alsof elk succesvol bedrijf vandaag de dag zich gedraagt als een ICT-bedrijf. Techniek en marketing zijn daar volop met elkaar verweven, door de gehele organisatiestructuur heen. Die twee horen in elkaar over te vloeien. Dat levert niet alleen tevreden klanten op, maar enthousiaste fans.’
En daar ligt de belangrijkste boodschap van Het Nieuwe Web: ’Innoveer! Niet enkel in je assortiment, maar ook op het vlak van techniek! Als je niet meegaat met online tools – van apps, Google, social, maar ook nog steeds de digitale nieuwsbrieven – ga je hopeloos achterlopen. Marketing, maar ook sales vinden steeds vaker online plaats: om dat maximaal te laten slagen, heb je de hulp nodig van techniek. De tijd van ’massa is kassa’ en ’hopen doen verkopen’ worden langzaamaan ingehaald door klantgerichte en persoonlijke benadering op basis van data. De vraag die iedere ondernemer zich moet stellen is: hoe gebruik ik ICT-techniek om de klant effectief te bereiken?’

Online Succesbrengers
Op 29 november was Het Nieuwe Web Event: een inspiratiemiddag, waarop zo’n veertig deelnemers werden meegenomen in de wereld van online omzetverbetering. Tijdens dit event werden de deelnemers getrakteerd op praktijkgerichte cases en ervaringen. Het werd een inspirerende middag. Gloedvolle sprekers noemden praktijkvoorbeelden en onderstreepten het belang van online automatisering, marketing, vindbaarheid en engagement.
Het Nieuwe Web lanceerde tevens haar nieuwe dienstverlening ’Online Succesbrengers’. Hierbij worden ondernemers volledig ondersteund om online actief te worden, te blijven en uiteindelijk succesvol te zijn. Hiervoor begeleidt Het Nieuwe Web haar klanten met een team van developers, copywriters, conversiespecialisten. Maar ook mensen met ervaring op het vlak van nieuwsbrieven, social media en zoekmachineoptimalisatie.

Rondetafelgesprekken
Helemaal in lijn met de hedendaagse online trends probeert het team van Het Nieuwe Web zo veel mogelijk online kennis te delen met haar klanten en derden. Vanaf volgend jaar worden er regelmatig rondetafelgesprekken gehouden, waarbij ondernemers met elkaar sparren – in kleine groepen – over één specifiek thema.
’Ons voornemen is om in de toekomst met enige regelmaat vrijblijvende ’rondetafelgesprekken’ te gaan voeren met bedrijven. Eerst een informeel moment met hapje en drankje, en dan met elkaar sparren over onderwerpen waar we als ondernemers dagelijks mee te maken krijgen. Zo kunnen we van elkaar leren en elkaar adviseren om het beste uit je onderneming te halen en je klanten optimaal te vinden en te bedienen. Want daar gaat het uiteindelijk om.’

Het Nieuwe Web
Boylestraat 40-3
6718 XM Ede
0318-746022
[email protected]
www.hetnieuweweb.nl