Vastgoedbrigade verzekert continuïteit
Bij haar pandeigenaren propageert Vastgoedbrigade duurzame maatregelen vanwege de energietransitie. Maar ook de eigen organisatie van het Veenendaalse beheerkantoor denkt aan een bestendige toekomst. Daarom treedt Dennis Pater per 1 januari 2020 aan als compagnon van directeur-eigenaar Gerard Heuvelman.
Binnen de vastgoedwereld is Dennis Pater geen vreemde eend in de bijt: ‘Ik werk nu dertien jaar bij BV Stichts Beheer van 1952. Vastgoedbrigade is een dochterbedrijf, gespecialiseerd in commercieel, technisch en financieel beheer. Ik begon als vastgoedbeheerder en klom in 2017 op tot teamleider. Nu is het tijd voor de volgende stap.’
Gerard Heuvelman: ‘Omdat Dennis de helft van de aandelenportefeuille overneemt, is hiermee de continuïteit van het bedrijf gewaarborgd. Hij is 39, ik ben 50. Zodoende kan ik mij daarnaast op andere zaken gaan richten. Bovendien vullen Dennis en ik elkaar mooi aan. Voor mij is hij ook een waardevol klankbord.’
Energietransitie
Vastgoedbrigade is een sterk groeiend bedrijf met een landelijk werkveld. Opdrachtgevers zitten in de volle breedte van de markt: van detailhandel tot zorgcentra. De klant krijgt een zorgeloze exploitatie met een maximaal rendement, terwijl Vastgoedbrigade zich ontfermt over de lasten. Daarnaast vertegenwoordigen ze de pandeigenaar bij makelaars en bij nieuwe en bestaande huurders.
‘De markt voor commercieel vastgoed blijft in beweging. De leegstand vermindert gelukkig. De energietransitie dwingt vastgoedeigenaren om hun gebouwen te verduurzamen. Een uitdagende en spannende ontwikkeling. Dit geldt vooral voor het gasloos maken van panden. We helpen eigenaren de meest optimale duurzaamheidsmaatregelen te nemen en zetten de kosten af tegen de terugverdientijd.’
Bij technisch beheer fungeert Vastgoedbrigade als centraal aanspreekpunt. Dennis Pater: ‘Voor storingen, brand en inbraak hebben wij een 24-uursdienst. Wij beheren alle contracten met bijvoorbeeld de schoonmaakdienst, de hovenier en de installateurs. Daarbij vergelijken we ook alle aanbieders met elkaar. Ons advies is om een meerjarenonderhoudsplan (MJOP) op te laten stellen. Een MJOP spaart op de lange termijn geld uit, is fiscaal aantrekkelijk en wordt elke twee jaar geactualiseerd.’
Eigen portal
Als bemiddelende partij onderhandelt Vastgoedbrigade namens de pandeigenaar met nieuwe en bestaande huurders. Het streven is om voor de klant de beste deals te sluiten. Mutaties in het huurdersbestand worden in het systeem van Vastgoedbrigade verwerkt. Vanuit dat systeem versturen de medewerkers ook huurnota’s en afrekeningen voor energie- en servicekosten. Om huurachterstanden te voorkomen, bewaken zij tevens het debiteurenbeheer. In het uiterste geval komt een incassobureau in actie.
Vastgoedeigenaren hebben toegang tot een eigen portal, waarop zij 24/7 online inzicht hebben in gebouw- en contractgegevens en in de status van storingsmeldingen. Natuurlijk vervangt dit niet het persoonlijk contact. Iedere klant heeft een eigen contactpersoon, die regelmatig belt of langskomt om een vinger aan de pols te houden.