De ZakenMarkt De ZakenMarkt

Egency neemt Vonhof Automatisering over

3 minuten

’Respect voor elkaars cultuur, klanten en business’

Destijds gaf de accountant van Vonhof Automatisering een welgemeende aanbeveling voor het Veenendaalse Egency, een toonaangevende speler op de ICT-markt. Oorspronkelijk kende Bram Vonhof de mensen van Egency niet. Maar het klikte meteen met directeur Haico de Boer en zijn jonge voortvarende team. Dat leidde ertoe dat Vonhof in 2011 partner van Egency werd. En nu krijgt de prima verlopen samenwerking vervolg in de vorm van een overname.

 

Bram Vonhof: ”Als eenmanszaak sta ik altijd alleen. Bij vakantie, ziekte of andere calamiteiten ligt het bedrijf stil. En dat vormt toch wel een risico. Een opvolger heb ik niet en het is voor mij heel moeilijk om de snelle IT-ontwikkelingen bij te houden, bijvoorbeeld op het gebied van de Cloud. Verder speelt mijn leeftijd een rol: ik ben nu 61 jaar.”

Vertrouwde match

De ’warme’ manier waarop ICT-dienstverlener Egency uit Veenendaal Vonhof Automatisering uit Lunteren overneemt, zorgt ervoor dat de vertrouwde dienstverlening intact blijft en de nieuwe klanten gebruik kunnen maken van het uitgebreide IT-portfolio van Egency.

’Egency ziet graag het gezicht erbij’

Haico de Boer: ”De match met Bram is heel positief! We spreken dezelfde taal en leren van elkaar. Als partner van Bram zorgden we voor de additionele dienstverlening, bijvoorbeeld Cloud- diensten. Op deze manier kon Bram een compleet portfolio aanbieden: hij blij, wij blij.” Respect voor elkaar en elkaars klanten is het sleutelwoord voor succes en vertrouwen. Dit vertrouwen heeft ertoe geleid Vonhof Automatisering per 1 januari 2019 overgaat in Egency.

Uitgebreide dienstportfolio

Wat houdt de overname in? Bram Vonhof: ”Egency neemt mijn zakelijke relaties en dienstverlening over en voegt de uitgebreide dienstenportolio van Egency toe. Of het nu gaat om een eigen datacenter, hybride of cloud-oplossingen, Egency heeft dit in haar portfolio. Daarnaast is het Beheer van de ICT-omgeving van haar klanten één van de sterke punten van Egency. Hierdoor kunnen klanten bezig zijn met hun core business en hoeft zij zich niet druk te maken over IT. IT is een randvoorwaarde en moet het altijd doen en daar zorgt Egency voor.”
Voor Vonhof een dubbel gevoel. Al vanaf 1985 zit de Lunteraan in de computers: ’Het pionieren heb ik nog volop meegemaakt. De ontwikkelingen in de ICT verlopen in een sneltreinvaart.”

’Qua normen en waarden zie ik alleen maar overeenkomsten’

Dat beaamt ook Egency: ”Wederzijds respect voor elkaars cultuur, klanten en business. Dat geeft Bram de rust en het vertrouwen om een stapje terug te doen en rustig af te bouwen. De continuïteit van zijn bedrijf is voortaan gewaarborgd.”

Goed gesprek

Ook al verschilt de schaalgrootte, de twee ICT-dienstverleners lijken sterk op elkaar qua service en klantenkring. ”Ik heb me altijd gericht op organisaties van eenmanszaak tot het grotere MKB, met een regionale focus. Ook qua normen en waarden zie ik alleen maar overeenkomsten. Snel schakelen vind ik heel belangrijk, over korte en directe lijnen”, zegt Haico de Boer
Met een team van vijftien man is Egency (opgericht in 1999) een maatje groter. Het Veenendaalse ICT-bedrijf richt cloud werkplekken in, verzorgt remote beheer en VoIP-telefonie, biedt consultancy en ontwikkelt applicaties. En dat allemaal voor een vast bedrag per maand.
’Snelle service en persoonlijk contact zijn de 2 belangrijkste punten waarop we differentiëren”, vervolgt Haico. ”Dat is ook de reden waarom we in Veenendaal gevestigd zijn, vlakbij Lunteren en de A12. Het persoonlijk contact betekent dat wij graag de klant zelf willen spreken en de communicatie niet altijd via een app, mail of sms verloopt. Zakendoen doe je met mensen en niet met middelen.”

Nutanix

Egency werkt met hoogwaardige ICT-leveranciers zoals Nutanix, DellEMC, Lenovo en Microsoft. ”Met Nutanix biedt men hoogwaardige clouddiensten voor het MKB aan die normaliter door grotere bedrijven gebruikt worden. Haico de Boer: ”Echt een ICT-platform waar je ’U’ tegen zegt”.

’Snelle service en persoonlijk contact zijn onze speerpunten’

Het mooie van de Nutanix virtuele datacenters is de extreem hoge beschikbaarheid en betrouwbaarheid. Deze oplossing werkt met kunstmatige intelligence (Artificial Intelligence). Het systeem constateert namelijk zelf wat de gebruiker nodig heeft en detecteert fouten en storingen. Weinig gebruikte applicaties komen zogezegd op de ’reservebank’ terecht. De belangrijkste toepassingen staan bovenaan op de prioriteitenlijst. Bij uitbreiding van de capaciteit wordt er automatisch een herverdeling gemaakt. De klant krijgt hierdoor de snelheid die hij nodig heeft, geen gedoe met beheer en dat allemaal tegen een vast bedrag per maand.

Vijf dagen in de week, van 8.00 tot 18.00 uur krijgt u bij Egency persoonlijk de helpdesk aan de lijn. Dit sluit aan bij de werktijden van de meeste productiebedrijven.