“Online waarde bieden voor onze adverteerders en online het zakelijk nieuws uit onze regio verspreiden. Dat is wat wij belangrijk vinden en graag zien terugkomen in onze nieuwe website”, zei Gerie Jansen van De ZakenMarkt toen hij vorig jaar zomer bij ons op kantoor kwam. Kunnen jullie dat realiseren? Deze mooie uitdaging pakten Invictus Online Marketing uit Veenendaal en webdesignbureau Blits uit Ede samen op.
Aanpak voor De ZakenMarkt
De ZakenMarkt is een begrip in de regio en bood tot op heden vooral waarde via haar magazine. Echter, het team van De ZakenMarkt zag ook dat het meer waarde kon bieden voor bedrijven dan alleen het magazine. Daarop kwam De ZakenMarkt naar Invictus Online Marketing en Blits om het concept te vernieuwen, meer de nadruk te leggen op online en een nieuw, verfrissend uiterlijk te geven aan de website. Een uitdagend project dat begin 2019 gerealiseerd is.
De aanpak begon met het helder krijgen van de projectkaders. Online marketeer Richard van Kampen hierover: “Zonder een goede basis is het onmogelijk om tot een maximaal resultaat te komen. Vandaar dat we startten met het duidelijk krijgen van de online doelstellingen en de doelgroepen. Waarom moeten bezoekers op de website komen en wat wil je op de website tonen? Duidelijk werd dat er twee doelgroepen zijn: de mensen uit het bedrijfsleven die graag op de hoogte willen blijven van het zakelijk nieuws uit de regio, en de bedrijven die hun naamsbekendheid en bereik willen vergroten. Zowel online als offline. Voor een succesvol concept heeft De ZakenMarkt beide doelgroepen nodig.”
‘Voor een succes concept heeft De ZakenMarkt beide doelgroepen nodig’
Concept vertalen naar een effectief webdesign
Designer Jørgen Berkhof van Blits: ”Het feit dat er sprake is van twee doelgroepen die afhankelijk van elkaar zijn, maakt deze klus wel bijzonder. Het is een kip en ei verhaal. Het online platform van De ZakenMarkt is voor ondernemers van waarde zodra het veel bezoekers genereert. Maar het bezoekersaantal is weer afhankelijk van een prettig werkende website met relevante content. Die content gaat natuurlijk over die ondernemers en dan is de cirkel rond. In dit geval hebben we gekozen om de bezoeker als uitgangspunt te nemen. Het design is daarom vrij minimalistisch, waardoor de belangrijkste content (artikelen) op een prettige en overzichtelijke manier gepresenteerd worden, en de bezoeker in een rustige omgeving kan browsen en de artikelen kan lezen zonder afgeleid te worden door randzaken.
“We willen de lezer vasthouden voor de totale leesduur van het artikel.’’
We willen de lezer vasthouden voor de totale leesduur van het artikel. Onderaan een artikel volgt altijd het digitale visitekaartje van de bedrijven die in het artikel opgevoerd zijn, zodat de lezer desgewenst zijn interesse in het bedrijf concreet kan maken. Zodra deze ‘conversie’ heeft plaatsgevonden, heeft het platform zijn waarde bewezen voor beide doelgroepen en is De ZakenMarkt in haar missie geslaagd.”
Nadat het ontwerp was goedgegekeurd door De ZakenMarkt, startte de ontwikkeling van de website. Webdeveloper Robin Koorn: “Alle functionaliteiten die uitgedacht zijn in het ontwerp-gedeelte, moeten worden gemaakt. Er wordt gelet op de kleinste details, want de website moet goed werken op alle devices; van smartphones tot tablets. De gebruikerservaring van de bezoeker moet optimaal zijn”.
Doeltreffend en aantrekkelijk
In maart is de nieuwe website van De ZakenMarkt gelanceerd. Een vernieuwd concept, waar niet alleen het magazine, maar ook de website een belangrijke rol speelt om waardevol te zijn voor elke bezoeker. Gerie Jansen van De ZakenMarkt: “ We hebben in een aantal sessies een analyse gemaakt van de doelstellingen en het gewenste resultaat van de website. De expertise van Invictus Online Marketing en Blits is hierin doorslaggevend geweest. Ik kijk terug op een goede en deskundige samenwerking. De samenwerking blijft niet alleen bij de lancering van de nieuwe De ZakenMarkt website. Als online partners geven ze mij advies over op welke wijze we voor onze bestaande en toekomstige relaties meerwaarde kunnen creëren op het gebied van online marketing.“
‘Ben je benieuwd naar hoe bezoekers zich daadwerkelijk gedragen op jouw website?’
Kom in contact
Heb je op dit moment lage rankings in Google en wil je stijgen in de zoekresultaten? Heb je veel websitebezoekers, maar nemen ze geen contact met je op? Ben je benieuwd naar hoe bezoekers zich daadwerkelijk gedragen op jouw website? Invictus Online Marketing houdt zich niet alleen bezig met het realiseren van meer verkeer naar de website, maar ook met het optimaliseren van de website zelf – de gewenste vervolgactie. Denk hierbij aan het doen van een aankoop, het downloaden van een e-book of het invullen van een reserveringsformulier. Wil je hier meer over weten, neem dan contact op met Invictus Online Marketing.
Ben je nieuwsgierig naar de klantreis van jouw doelgroep? Wil je weten hoe je met een paar kleine ingrepen meerwaarde kunt creëren in je huidige website of ben je gewoon toe aan een compleet nieuw design? Neem dan eens vrijblijvend contact op met Blits, specialist in digital design en online optimalisatie.