In de vijf p’s van de bekende marketingmix neemt promotie een belangrijke plaats in. Hoe presenteer je jezelf aan de markt? Een relatiegeschenk of promotieartikel zegt iets over de gever en de bejegening van de ontvanger. Promostore Merchandising in Barneveld is daarvoor het aangewezen adres.
‘Zie ons maar als de McDonald’s van de promotionele branche’, zegt directeur André van Offeren. ‘Ons ‘cafetariamodel’ biedt oneindig veel keus (meer dan 50.000 artikelen), makkelijke online bestelmethodes en een snelle levering. Onbedrukt binnen één tot twee dagen, bedrukt binnen een week.’ Promostore Merchandising is ontstaan als online groothandel van een Duits moederbedrijf, de nummer twee bij onze oosterburen. ‘Dankzij grote volumes kunnen we met onze grote concullega’s prima concurreren qua prijsstelling. Vandaar onze optimale prijs-kwaliteit verhouding. ‘Hardlopers zijn draadloze mobielopladers, pennen, paraplu’s, coffee-to-go bekers, drankflesjes en mokken. Heel bijzonder is voorbedrukt fruit. Een deel van het assortiment bestaat uit gerecycled materiaal.
Kerstgeschenken
‘We denken altijd mee met de klant. Belangrijke aspecten zijn duurzaamheid, materiaalkeuze en gebruiksvriendelijkheid. Een relatiegeschenk geldt immers als visitekaartje van je bedrijf. De klant kan zijn grafische bestanden digitaal aanleveren. Het is mogelijk om gratis een logo te laten ombouwen tot grafisch bestand ‘Steeds meer bedrijven stellen hun kerstbestellingen uit tot november. Dat is niet slim, want leveranciers als wij hebben het dan megadruk en de voorraden raken snel op. Wie nu bestelt, heeft alle tijd om rustig te kiezen. Dan ben je verzekerd van een korte levertijd en volop keus.’